לקבלת המדריך ליצירת סדר יום אפקטיבי
וטיפים לניהול יעיל לבעלות עסקים הצטרפי כאן

אפקטיביות ומיקוד / הדבר הכי חשוב לעשות על הבוקר כדי להספיק יותר במשך היום

  • עדי מאור סיסו
  • 0 צפיות
  • 9 תגובות
  • איך להתחיל את היום . אפקטיביות . אפקטיבית . התנהלות אישית . ניהול זמן . ניהול יעיל . עדי מאור סיסו . שגרת בוקר .

נושא הבוקר הוא אחד הנושאים האהובים עלי ביותר כשאני מדברת על התנהלות ועל אפקטיביות.

בתחילת הדרך, ממש פחדתי לדבר יותר מדי על הנושא בגלל הרתיעה העמוקה שהיתה לנשים שדיברתי איתן, מהפעולות שאני עושה בבוקר, מתי לקום ולמה חשוב להתחיל את היום מוקדם.

אמרו לי הכל – ש״זה בלתי אפשרי לאמהות״, ש״גם ככה אנחנו לא ישנות בלילה״, ש״אני לא טיפוס בוקר״, ״אני לא מסוגלת לקום מוקדם״ – ועוד… אבל אני ידעתי שעל אף הקושי לפעמים, זה אפשרי. וזה לגמרי שווה את זה. הרי שאני התחלתי לעבוד על ההרגלים שלי, זה היה בדיוק אחרי שאיילה נולדה. אני עדיין הנקתי בלילה, עבדתי איתה מהבית ושעות השינה לא היו רבות.
ובצד השני של הספקטרום אשר לשמוע מהאנשים המצליחים ביותר בעולם, מנכ״לים ובעלי חברות, מספרים שאחד ההרגלים שהפך אותם לכאלה מצליחים זו שגרת הבוקר והצורה בה פתחו את היום.

אז למה אני מתעקשת?

מה יש בבוקר שכ״כ חשוב לנו להמשך היום ואיך לעשות את זה נכון?

במיוחד בשביל זה צילמתי את הסרטון הקצר הזה שמסביר בדיוק מה צריך לעשות:

..

מה בעצם קורה בזמן הזה?

שעות הבוקר, וספציפית, השעתיים הראשונות של היום, הן הזמן שמשפיע בצורה הגדולה ביותר על היום שלנו.
את אולי מכירה את זה, שאת קמה ״הפוכה״ – ואז כל היום שלך הפוך.
או קמה עצבנית או לחוצה – ואז כל היום שלך כזה.

וזה ממש נכון. הצורה שבה נפתח את היום, הרבה פעמים משפיעה במערכת העצבים על המשך דפוס ההתנהגות שלנו.
כך שאם נתחיל את היום במוד ״תגובה״ – כלומר רק נגיב למה שקורה סביבינו (נקום לילדים, נתארגן בלחץ לעבודה וכו׳) סביר להניח שגם המשך היום יהיה בסטייס אוף מיינד הזה. רק תגובה לכל מה שנכנס ומגיע אלי, במקום ליזום ולנתב את היום לאן אני רוצה שהוא יזוז, עד כמה שניתן לפחות.

ולכן, אני בוחרת להתחיל את הבוקר עם כוונה.

אני בוחרת לתת למוח ולתודעה שלי את הדברים הטובים ביותר, כדי ששאר היום אהיה במיטבי.

אני קוראת לזה – ״לסדר את המוח״. אני צריכה שנייה על הבוקר לסדר את המחשבות שלי בכיוון הנכון, וכל היום שלי משתפר פלאים.

איך אני ״מסדרת את המוח״? 

1. מדיטציה

2. קריאה / למידה

3. כתיבה

4. פעילות גופנית / תנועה

5. משפטי השראה

אצל כל אחת המרכיבים האלה יכולים לבוא לידי ביטוי בצורה שונה, ולאורך הזמן אני כל פעם מנסה דברים שונים במהלך הבוקר כדי לראות מה עובד לי יותר ומה פחות, או מה מתאים לי יותר או פחות.

זה בסדר גמור לשנות, העיקר שתקומי מוקדם יותר ותקדישי קצת זמן לעצמך כדי לכוון את המחשבות ולהתחיל את היום עם כוונה. אצלי נכון לעכשיו זה כמה דק׳ של מדיטציה עוד במיטה, פשוט קטע מיוטיוב – לא חסר.
יש לי ברכת בוקר מיוחדת ליד המיטה, בה אני כותבת משהו מעצים, תזכורת למי אני, מה היכולות שלי ומה אני בעצם רוצה ליצור בחיי בתקופה הקרובה.
אני אוהבת לכתוב את זה על פתק יפה ולתלות ממש ליד המיטה. הכנתי ״דפי ברכה״ ריקים כאלה עבורך, אם תרצי להדפיס ולהשתמש בהם גם את. יש עיצוב פרחוני בקישור הזה, או עיצוב נקי יותר כאן בקישור.

אני ממשיכה את הבוקר עם מתיחות בחדר, או קופצת לנעלי הספורט לחצי שעה הליכה בחוץ. תמיד שומעת קטע מספר אודיו או קורס באוזניות. זו הסיבה שאני גם אוספת תכנים וספרים… תמיד צריכה שיהיה לי למה להקשיב. וכשאני חוזרת, אני מקדישה כמה דק׳ לכתיבה במחברת.

לפעמים זה לוקח לי שעה. לפעמים פחות, לפעמים יותר.

הרעיון הוא לתת ביטוי לכמה שיותר אלמנטים, ובעיקר להתחיל את היום עם אנרגיות וכוונה לעצמך. זה משנה את כל משחק החיים. ובסופו של דבר, גם את התוצאות (:

אם את רוצה לדעת איך אני מתמידה בשגרת הבוקר שלי, מה עוד אפשר להכניס אליה ובאילו עוד דרכים אפשר להספיק עוד במשך היום, אולי כדאי שתירשמי להדרכה הקרובה שלי – ״איך להספיק יותר, בלי להתאמץ יותר״.

כל הפרטים בלחיצה על התמונה כאן למטה.

בינתיים, ממש אשמח לשמוע מה את לוקחת מהפוסט הזה ואיך התחיל הבוקר שלך?

עדי

 

 

איך להספיק יותר בלי להתאמץ יותר

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
9 תגובות
  1. mayastrue@gmail.com
    מאי 5, 2016 הגב

    תודה עדי!
    הפוסט הזה עוזר לי לכוונן עוד יותר. בדיוק היום חשבתי שאני צרכה ליצור את הזמן הנוסף בבוקר גם בימים ש”אין” אותו.
    יש לי כבר 3 דפי הודיה ואמונה שכתבתי לעצמי שאני קוראת ומודטת בוקר וערב
    בתוספת 3 דקות מוקדשות לריפוי ו3 ליצירת היום שלי.
    מאיה גרון

    1. עדי מאור סיסו

      מקסים מאיה! איזה שיתוף נהדר!
      נפלא לשמוע על השגרה שלך ושמחה שזה עזר לך לדייק עוד קצת.
      עדי

  2. שולמית
    מאי 5, 2016 הגב

    תודה
    היום למעשה מתחיל בערב הקודם 🙂

    1. עדי מאור סיסו

      נכון שולמית! לגמרי!
      לסיים את הערב בשעה הגיונית, ללכת לישון ולקום מוקדם יותר בבוקר, זו הדרך להתצליח לעמוד בזה לאורך זמן.
      אמרתי – מאתגר לפעמים. אבל לא בלתי אפשרי 🙂

  3. אנונימית
    מאי 5, 2016 הגב

    אני צעירה ועוד לא אמא, בימים שאני מתעוררת לבד אני לחלוטין צריכה למצוא לי שגרת בוקר למרות שאני מאוד אוהבת את הזמן שקט שלי לבד בתחילת היום, בלי רדיו/טלוויזיה/הרצאות, פשוט שקט
    ובימים שאני מתעוררת אצל חבר שלי אז בכלל אני פשוט אוהבת להתפנק איתו במיטה, לא רואה את עצמי משנה את זה

    1. עדי מאור סיסו

      היי יקרה,
      תודה על התגובה.
      נכון, את צודקת, לפעמים כל מה שאנחנו רוצות זה שקט.
      וזה מעולה! וטוב שאת מודעת לזה.
      הייתי משתמשת בשקט הזה כדי לנתב את המחשבות שלך כדי ליצור יום מלא בהירות ואנרגיה.
      לא רק לתת למחשבות לרוץ, אלא לשאול את עצמך:
      ״מה חשוב לי היום?״, ״איך אני מרגישה עכשיו?״ , ״מה צפוי לי עוד כמה שעות?״
      להכניס ממש התרגשות וציפייה מהיום שמגיע. אולי לכתוב לך חלק מהדברים.
      אבל אני עדיין מאוד בעד להכניס עוד אלמנטים לבוקר, אם חשוב לך לייצא יום מלא כוונה, בהירות והספק. שעל זה הפוסט בעצם 😉
      עדי

  4. גלית ריזקן
    מאי 6, 2016 הגב

    בדיוק הבוקר חשבתי על זה. פעם הייתי מתעוררת מוקדם כדי לכתוב את דפי הבוקר שלי, פעם זה היה כשהייתי אמא לשניים, היום ברוך השם אני אמא לארבעה, הקטנצ’יק עוד תינוק ואני ממש מרגישה שהיום שלי הוא בתגובתיות, כמו שאמרת. אבל אני לוקחת על עצמי את ההתכווננות, שהיא החשובה, ואני מקווה מאד לזכור אותה בבוקר יום ראשון כשאתעורר ואקח לעצמי כמה דקות למחשבה על היום שמתקרב, במקום לקפוץ מהמיטה למקלחת/התלבשות והופ להתחיל את היום.
    תודה רבה רבה על העצות הטובות.
    שבת שלום,
    גלית.

  5. קרין אברמזון
    יוני 14, 2016 הגב

    הי עדי, אני חייבת להבין משהו, אם אפשר: על איזה שעות את מדברת, בהקשר לשגרת הבוקר שלך? והם היא מתקיימת לפני שאת מעירה את הילדים ןלגנים, או אחרי?

    1. עדי מאור סיסו
      יוני 15, 2016 הגב

      היי קרין,
      כל מה שתיארתי קורה לפני שמפזרים את הילדים למסגרות.
      כשאני אומרת שגרת בוקר, זה כל הזמן מהרגע שאת מתעוררת ועד שאת יוצאת מהבית.
      לרוב, אני ממליצה לקחת שעתיים לכל הזמן הזה.
      לכן, הרבה פעמים תמצאי אותי קמה ב-05:00, 05:30 או הכי מאוחר 06:00.
      תלוי מה אני רוצה לעשות, להספיק, כמה זמן אני רוצה שיהיה לי עם הילדים על הבוקר, או לעצמי לפני שהיום מתחיל. זה משתנה והאמת, יש לי עוד המון מה להגיד על החלון זמן הכל כך חשוב הזה.
      לא סתם הוא תופס שיעור שלם בתוכנית ״אפקטיב״ (;

השאירי תגובה

UA-42083276-1