היום השלישי של הכנס traffic & conversion אופיין בהרבה גדילה. איך בונים עסק כשרוצים לגדול, איך מתייחסים לאסטרטגיה, איך בונים צוות ועוד.

אני עדיין לא יודעת להגיד כמה אני רוצה להגדיל את העסק שלי, אבל אם אני אתחבר רגע להרצאה האחרונה של ריאן דייס, ששם הוא שאל אותנו ״למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים״ – אז ברור לי שהתשובה היא להשפיע על חיי כמה שיותר נשים. וכדי שזה יקרה באמת בצורה משמעותית, אז העסק צריך לגדול ולתמוך בזה.

מוצרים יבואו וילכו, את השליחות שלי והתהליך בו אני עובדת ורוצה להעביר – זה ישאר.

הנה שקופית שסיכמה את זה יפה – עוד 5 שנים, כשיהיה לי צוות גדול יותר ונשב לסכם את 5 השנים שחלפו, על מה נדבר וממה נתמוגג בדרך?

2016-02-11 15.43.37

 

אז ההרצאות של היום הזה נגעו לא רק בצד השיווקי, אלא בצד של בניית העסק.

בהרצאת האסטרטגיה הראשונה הדבר המרכזי שלקחתי זה שתמיד יש את הרמה הבאה!
תמיד יש לאן לשאוף אם רוצים, תמיד אפשר להתפתח עוד. הכל עניין של – אם יש את הרצון, מוטיבציה והמנוע הנכון לעשות את זה.
יותר מזה, גם בהרצאה הזו וגם בהרצאה שסגרה את היום, דובר רבות על חשיבות העבודה על העסק ולא ״בעסק״. לא שהעבודה עצמה לא חשובה, אבל התכנון, בניית היעדים, המספרים ולראות שהכל מסתדר בצורה ברת השגה – זה ממש חשוב!! לא שלא ידעתי שתכנון לא חשוב, אני אוהבת תכנון (אתם מכירים אותי…), פשוט לראות את זה נעשה בחברות גדולות ובסדרי גודל אחרים, פשוט מרגש בעיני.
כן, הרגע אמרתי שתכנון זה מרגש (:

הצוות של ריאן דייס באחת החברות שלו למשל, מקדיש כל רבעון יומיים שלמים לתכנון ובניית הרבעון לפני שהם ממשיכים בעבודה עצמה. זה מדהים!

2016-02-11 15.49.09

 

 

את התכנון שלי אני עושה ברמה השנתית באבנים גדולות, שמה יעדים ופרויקט מרכזי לכל רבעון.
אח״ יושבת פרטנית לבנות את ה-90 יום הקרובים כדי שאדע מה צריך לקרות ומתי כדי שאשיג את היעדים שלי.
גם אם יהיו שינויים, בלת״מים או הזדמנויות שיכנסו לאורך הדרך, התכנון הזה מונע הפתעות ויוצר תחושת וודאות ויציבות בעסק, לא משנה איזה גודל הוא. וזה ממש חשוב בעיני.

עוד היבט חשוב בגדילה והתפתחות של עסק, ובכלל – פשוט עבודה נכונה, זה תיעוד הדברים שעובדים.

בחברה של ריאן דייס הם ממש אובססיביים בעניין ויש להם אפילו וויקיפידיה של החברה כדי לעדכן באופן שוטף נהלים, פעולות, הגדרות או כל דבר שהם רוצים. מדהים!
הם פשוט לקחו תבנית וורדפרס, בנו אתר פנימי לחברה, ועובדים עם המערכת באופן שוטף. לגמרי עושה חשק מבחינתי.

2016-02-11 16.17.14

 

אלמנט אחרון והכי חשוב בכל עסק זה האנשים.
המפתח לגדילה הוא אנשים, וכחסרים האנשים הנכונים – העסק תקוע, או לפחות מגיע לאיזו תקרת זכוכית מסוימת.
לכולנו הרי יש מגבלה של כמה עבודה אנחנו לוקחים על עצמנו, כמה אנחנו עושים בפועל וכמה כובעים יש לנו על הראש בכל רגע נכון. אחת הקפיצות הכי משמעותיות בעסק שלי בשנה האחרונה היתה כשמדי נכנסה לעבוד איתי כעוזרת אישית ואיפשרה לי להוריד מעצמי משימות שהיא יכלה לעשות, ולטפל בדברים שקודם לא הצלחתי להגיע אליהם.

הדברים האלה שווים כסף. מייצרים כסף. ובזכות זה העסק גדל.

עכשיו אני ניצבת בפני עוד צוואר בקבוק כזה וברור לי שזה הזמן לטפל בו גם. וככה לאט לאט בונים צוות.
הוא לא חייב להיות צוות עובדים קבוע. זה בהחלט יכול להיות צוות פרילנסרים או בעלי מקצוע שעובדים איתם באופן קבוע. פשוט צריך לזכור שההשקעה הכספית, המפחידה לפעמים, בעוד עזרה – מחזירה את עצמה בכל פעם מחדש. צריך כמובן רק לעשות את זה בשיקול דעת, להבין איזה עזרה הכי נכונה לנו בכל שלב ולמצוא כמובן את האנשים הנכונים.

בהרצאה בנושא גיוס שהתקיימה בכנס, מאוד אהבתי את המפתח במציאת אנשי צוות טובים – הם צריכים להיות חכמים, סקרנים ומוכנים להימדד.
חכמים – כי עסק בצמיחה הוא עסק שמשתנה, קורים דברים, צריך להגיב ולזרום, להבין את המשמעויות ולהיות מסוגלים להכיל את כל זה.
סקרנים – כי בעסק שגדל יש כל הזמן דברים חדשים ללמוד, יש למידה עצמית והמון נקודות להשתפר, וזה חשוב.
מוכנים להימדד – כי אלו אנשים שלא מפחדים שיסתכלו עליהם, להפך הם תחרותיים במידה, רוצים להימדד כי הם רוצים להצליח. וזה משמעותי מאוד מבחינת הטיפוס שמגיע לצוות.

2016-02-11 11.35.00

 

מסקנות לעצמי אחרי כל הכנס הזה:

– תמיד יש מה לשפר ולאן לגדול עם העסק שלי. יש לי מלא רעיונות והמפתח הוא בסדרי עדיפויות וסבלנות בביצוע. כי בסוף הכל אפשרי, השאלה רק איך אני מחלקת את האנרגיה והמשאבים שלי כדי שזה יקרה.
– זה בסדר גמור שאני חושבת בגדול! זה אפילו מעולה! זה מדהים!! אני רק צריכה להמשיך להקיף את עצמי באנשים שחושבים באותו האופן ויכולים למשוך אותי למעלה.
– כל עסק קם ונופל על התזרים מזומנים שלו ואני שמחה שאני ומספרים התיידדו יותר בשנים האחרונות.
– לכל עסק בכל העולם, יש את אותם הבעיות. זה רק עטוף אחרת או נמדד בסקאלה אחרת.
– מעודד לדעת שלכולם יש את אותם הבעיות….
– חברה טובה למסע הזה, לחשיבה משותפת וסיעור מוחות, זה הכרחי!!

2016-02-11 08.42.32

 

החלק הזה של המסע הסתיים וכנס אחד נגמר.
אבל המסע שלי בארה״ב נמשך עם זמן פנוי, עבודה מרחוק, פגישות והכנה לקראת הכנס הבא פה של ברנדון בושארד.

מזכירה שההרשמה לכנס ״שיווק יצירתי״ שיתקיים ב-30/3 בעיצומה, והרבה מהתובנות וטיפים שהבאתי מההכנס כאן יכנסו גם לתכני האירוע. אז בהחלט שווה להגיע. זה קורה רק פעם בשנה!! הנה הלינק:

https://www.adimaorsiso.co.il/creative2016

נתראה בפוסט הבא,

עדי