כבר הרבה זמן שאני רוצה להעלות פוסט חדש. יש לי כ״כ הרבה מה לכתוב ולפעמים מרוב דברים להגיד, לא ברור מאיפה להתחיל. אז החלטתי פשוט להתחיל לכתוב ומשבוע לשבוע אשחרר לכן יותר ויותר תכנים.

אנחנו בקיץ ומה שאני שומעת המון מנשים בזמן האחרון אלו אמירות כמו – ״אין לי זמן, חופש עכשיו, ימים קצרים, אני לא מספיקה כלום…״ בווריאציות שונות כמובן.

ובסוף, גם אני מכירה את זה. לביא בקייטנה עד הצהרים, הימים באמת יותר קצרים, אוגוסט והחופש המלא עוד לפנינו, העבודה עדיין רבה ויש לא מעט דברים שאני רוצה לעשות. יחד עם זאת, התקופה האחרונה היא אחת העמוסות, ענפות והמרגשות שהיו לי מזה הרבה זמן.

כל כך הרבה דברים חדשים קורים שאני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל.

חלק מהדברים אתן רואות כלפי חוץ מהפעילויות שלי, דברים שיוצאים החוצה וכו׳ – ויש גם לא מעט דברים שקורים מאחורי הקלעים שמרגשים אותי לא פחות ובקרוב יצאו גם הם.

אז איך עושים את זה?

איך עובדים בקיץ, מאזנים את זה עם הבית, החופש, הרצון אולי להיות בחופש ומצד שני גם להחזיק עסק מתפקד? איך שומרים על שפיות ואפילו מגדילים את נפח העבודה דווקא בתקופה המאתגרת הזו?

הנה כמה כללים בסיסיים שיעזרו לך:

1.  חשיבה קדימה –  בתקופות עמוסות אנחנו נוטות להתרכז בדיוק במה שלפנינו, מה שמתחת לאף. וגם זה הופך לאתגר. העניין הוא, שאם אנחנו לא מרימות את הראש מעל המים ומסתכלות קדימה על השבוע הקרוב, החודש הקרוב ולאן אני מנווטת בכלל את הספינה הזו שנקראת העסק שלי – אז מתחילות הבעיות. ולכן, היכולת לעצור רגע, להסתכל קדימה ותכנן את הצעדים הבאים, היא סופר חשובה.

2. מה הכי חשוב באמת (מה שנקרא….סדרי עדיפויות) – אחח….הנושא האהוב עלי!
כמה פעמים אמרת לעצמך: ״אבל הכל חשוב!!״ כמה אני שומעת את זה….
לא, לא הכל חשוב. לפחות, לא הכל חשוב שיקרה היום בזה הרגע,  נכון? יש דברים שבאמת חשוב שיקרו היום ויש דברים שיכולים לחכות, גם אם היינו שמחות שיתבצעו כבר. אז במיוחד בתקופה עמוסה שבה זמן העבודה שלנו מתקצר או משתנה – מה באמת הכי חשוב היום? תהיי כנה עם עצמך. ופה אני מזמינה אותך גם לשתף אותי בתגובות למטה – אשמח לשמוע מה מוביל אותך כרגע.

3. לחשוב על הנייר – עומס בראש יוצר לנו גם עומס בחיים. אל תוותרי על השלב הזה והקפידי להוציא את הדברים מהמחשבות אל הנייר. ברגע שתכתבי את המשימות, רצונות ושאיפות שלך כל שבוע מחדש, תוכלי לגלות גם את הגמישות שלך בתוך זה, לבחור נכון את סדרי העדיפויות, ולהיעזר באנשים אחרים איפה שצריך. אבל זה קורה רק כשיש פרספקטיבה לדברים מחוץ לראש שלנו…

4. להאט את הזמן (מיקוד) – זה שיש לי שעה עבודה, לא אומר שזה זמן חסר חשיבות. לפעמים פשוט ההערכה שלנו לזמנים לוקה בחסר. כשאני ממוקדת כמו לייזר, נמצאת בזרימת מחשבות נהדרת, מנטרלת הסחות דעת ונחושה להשיג את היעד שלי, דברים זורמים הרבה יותר מהר ממה שאני חושבת ובשעה אני יכולה להספיק משימות שחשבתי שיקחו שעתיים אם לא יותר.
מיקוד, מיקוד, מיקוד, נוכחות מלאה במה שאני עושה ועם זה גם נטרול הסחות דעת והתייחסות לשעת עבודה שאנו מייצרות לעצמינו – כזהב. פשוט ככה.

5. תדלוקים – כל זה לא יעבוד אם לא נדאג גם לנפש. במיוחד בתקופה הזו, מה את עושה עבור עצמך? מתי קבעת עם חברה לקפה? מתי לקחת את עצמך לדייט במסעדה? מתי ישבת בנחת על חוף הים בלי ילדים שמתרוצצים מסביב או דאגות? לא משנה מה עושה לך את זה, תדלוק האנרגיות שלך זה דבר ממש חשוב למוטיבציה, מיקוד והיכולת שלך להתקדם.

אלו הדברים הבסיסיים שמאפשרים לי כל יום מחדש, כל שבוע מחדש, להתקדם בצעדי ענק עם המשימות והשאיפות שלי. נכון, לא הכל מושלם. נכון, גם אני מאבדת ריכוז. נכון, גם אני משנה סדרי עדיפויות כל הזמן. אבל כשאני שמה את הדברים האלה בתודעה, אז הרבה יותר קל לי לייצר תחושה של התקדמות והצלחה בעסק ובחיים שלי.

אם רוצה לשמוע עוד קצת על החופש ומה היה לי להגיד בעניין בוידאו שצילמתי בקיץ הקודם, הנה וידאו קצר עם עוד כמה חידודים (והופעת אורח מיוחדת כמו שאפשר לנחש בתמונה…):

רוצה להתעמק יותר בנושא ולהבין איך לעבוד בחופש כאמא עצמאית?

רוצה לעבור את החופש בנחת, רוגע ולהספיק את כל מה שחשוב באמת בעסק ועם המשפחה שלך?

יש לי הדרכה מיוחדת בעניין, שתעשה לך עוד סדר, תוכלי לקבל בה כלים והרבה רעיונות עבורך למהלך החופש והעבודה בו. עוד פרטים על ההדרכה שנמצאת כרגע במבצע מיוחד ומוגבל בזמן (!) – כאן בקישור.

שיהיה לנו חופש כיפי, מלא אנרגיה ואפקטיבי! ……………………………………………………….

עדי