את השאלה הזו שאלה אותי דנה בקבוצת ״המתכננות״ בפייסבוק.

ואני לא יודעת למה דווקא עכשיו השאלה הזו תפסה לי את העין. אולי בגלל שיש לי הרבה מה להגיד…. אז עצרתי להכין תשובה מפורטת כמו שאני רואה אותה על ההתמודדות (אם בכלל…) בכל מה שקשור ל-״לבד״ בעסק ובדידות אם עולה.

מה כדאי לעשות כדי להימנע בכלל מהמצב הזה:

1) סביבה תומכת ומעצימה – נושא כ״כ חשוב בימינו, במיוחד כי לרוב אנחנו לא מוקפות באנשים המתאימים. אנחנו בתחושה שאנחנו לבד ואין לנו מה לעשות עם זה! יש לנו! וטיפוח באופן יזום של הסביבה התומכת שלי זה אחד הדברים שאני משקיעה בהם באופן תדיר, כל הזמן.

2) למידה תמידית – להשפיע על החיים שלי וליצור דברים בחיים שלי, אומר מבחינתי ללמוד כל יום משהו חדש. זה יכול להיות ספר, קורס או אפילו תובנות שנובעות מלמידה פנימית שלי. זה לא משנה מאיפה המקור, משנה רק שהוא מוסיף לי ים של מוטיבציה והשראה לפעול ממקום הרבה יותר עשיר רגשית, רוחנית ומעניינת.

3) זמן ביומן – זמן חברות, ״זמן קפה״ , זמן לעצמי. יש לנו זמן להכל אם נבחר שזה בעדיפות גבוהה מספיק. ולייצר זמן ביומן לעצמי, לחברות שלי או לאנשים מעניינים, זה לא פחות חשוב מעוד עבודה שנכנסת. זו השפיות שלי והאיזון בחיי שאני מנסה ליצור כאן.

4) אינטרקציה עם לקוחות – הרי בשביל מי אני עושה את כל זה? מצד אחד עבורי ועבור המשפחה שלי – ומהצד השני האנשים להם אני מנסה לעזור ולהשפיע על חייהם. בין אם את מוכרת מוצר או שירות, זה לא משנה, את יכולה למצוא את הדרך הכי טובה לך לייצר אינטרקציה ומגע עם לקוחות מסוימים כדי להנות מהקשר מולם.

5) סיפוק והתרגשות מהעשייה שלי – אנחנו כבני אדם יצורי רגשיים. ואם משהו ברגש לא מתחבר לנו, אנחנו מתכנסים בתוך עצמינו בדרכים שונות ונותנים להרבה רגשות שליליים להציף אותנו. בין היתר גם בדידות. וכמה ממלאת יכולה להיות עשייה שמחוברת לרגש שלי, שאני מתלהבת ממנה, שאני משתוקקת לעשות ושאני מחכה לה בבוקר.

תזכרי שהכל עניין של נקודת מבט ושל הבחירה שלך איך נראה היום יום, באיזה מחשבות או אנשים את מקיפה את עצמך וכמה את מקדישה לנושא הזה. זו בחירה שאפשר לשנות בקלות, והרבה יותר מהר ממה שאת חושבת אולי עכשיו. וגם אם את עושה חלק מהדברים ויש בך חלק שלא מרוצה, תמיד אפשר לשנות, לשפר ולהרגיש שאת עטופה ומלאת אהבה. שזה מקום הרבה יותר נעים מלהיות לבד…

מקווה שהצלחתי לתת לך קצת חומר למחשבה – אשמח לדעת מה את הכי לוקחת מהפוסט הזה. שתפי אותי פה בתגובות למטה (:

עדי