את הפוסט הזה רציתי לכתוב כבר מזמן. כי זה משהו שממש חשוב לי להעביר הלאה ואני מקווה שגם את תמצאי בו ערך.

במיוחד לקראת השנה החדשה, אני חושבת שזה זמן למצוין, לקוראות בעלות העסק שמגיעות לכאן, לבדוק כמה המסר הויזואלי שלהן תואם למה שהן היו רוצות.

בעידן כ״כ רווי, מסרים, כ״כ רווי אנשים, פעילויות, פרסומות ומה לא – הצורך להתבלט ולהביא את עצמי בצורה הטובה ביותר, נהיה קריטי, לא סתם חשוב.

זה משהו שהאמנתי בו מהרגע הראשון שפתחתי את העסק. יש שאמרו לי שזה מיותר, שחבל על ההשקעה, שיש דברים יותר חשובים – וזה נכון במידה מסוימת. עסק צריך למכור ולהכניס כסף כדי שיחשב כעסק. אבל, בלי ״המשהו״ הזה שימשוך לקוחות בזוית העין, ויגרום להם להמשיך להגיע, איך נצליח לייצר מכירות. הנראות בעיני תמיד באה יחד ומשרתת בדיוק את מה שאנחנו רוצים בעסק – ייחודיות, בולטות, משיכת תשומת לב, מקצוענות – ובסוף גם מכירות.

זו הסיבה שאני מקפידה לערוך כל תקופה צילומי תדמית רעננים, להביא עוד היבטים בי לידי ביטוי, לייצר משהו שכיף להביט בו, שמושך את העין, שמעביר את המסר שלי – ובעיקר שהוא ״אני״.

אז בפעם הבאה שאת מתכוננת לצילומי תדמית, או יותר נכון, צילומי אווירה ותדמית של העסק שלך, הנה כמה דברים חשובים שכדאי לשים אליהם לב:

1.חיבור אישי

אחד ההיבטים הכי חשובים בעיני. לבדוק האם את והצלם/ צלמת מסתדרים? אני באופן אישי מרגישה יותר בנוח בקרב צלמות. יותר זורמת ואני מצליחה יותר להיפתח ולהיות אני מול צלמת, מאשר צלם. כמובן, כל אחת מהעדפות האישיות שלה. אבל הנינוחות הזו שבעל מקצוע טוב יותר לייצר, היא סופר חשובה בעיני.

%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%a9%d7%9c%d7%99-%d7%9b%d7%95%d7%aa%d7%91%d7%aa

2.מה חשוב לך להגיד (בצורה מילולית ולא מילולית) – מה המסר?

האם עצרת רגע לחשוב מה חשוב לך להגיד. מה המסר שאת רוצה להעביר. מה את רוצה בעצם שאנשים יחשבו עליך ועל המותג (כן, את מותג…) ברגע שהם רואים תמונה שלך. והאם הצלמת שאת עובדת איתה מבינה את המושגים האלה. לרוב כן. כי צלמים נולדו לתפוס את הרגע ולהעביר רגש. אבך האם זה בהלימה למסרים השיווקיים והעסקיים שלך?

img_5602-cut-credit

3.איזה תחושות העסק שלך מעביר?

מה התחושות והרגשות שעוברות דרך התמונה. שימי לב לצבעוניות שלך, לחפצים בולטים, למקום הצילום, וכמובן לאיך את נתפסת בעדשת המצלמה. כל הפרטים הקטנים הם חלק מהמכלול השלם. את באופן אישי לא חייבת כמובן לשים לב להכל בעצמך, בשביל זה עובדים עם צוות מקצועי, אבל שתדעי להתכונן. לבחור את הבגדים הנכונים, את הלוקיישן (מקום הצילום) שמתאים לעסק שלך וכו׳.

אני באופן אישי מתאימה את אופי הצילומים למסרים שאני מחפשת להעביר. לפעמים בסטודיו, לפעמים בחוץ, ולפעמים בבית באווירה ביתית על הספה בסלון.

img_5559

4.איזו אווירה חשוב לך לייצר?

אווירה, זה גם בעצם היבט לא מילולי, אבל הוא יכול לבוא לידי ביטוי בתמונות שאת מופיעה בהן, וגם כאלו שלא. כחלק מהעברת המסרים שלך בעסק, חשוב שתייצרי לעצמך מגוון תמונות, מסוגים שונים, מזויות שונות וסוגי אופי שונים, כדי שיעבירו אותך, את העסק ואת מה שאת עושה בעצם. תדאגי לבקש זאת גם מהצלמת איתה את עובדת, כדי לא לפספס את ההזדמנות לייצר תמונות אותנטיות וייחודיות שהן רק שלך.

img_5710-1

5.כמה מי שמצלם אותך, מבין את הצרכים השיווקיים, לאן התמונות הולכות ואיך נכון לצלם כדי שזה יצא מתאים לתהליך העסקי ולקמפיינים שלך?

בסוף, את יכולה לעשות את כל ההכנות, להביא אביזרים, להסביר את עצמך. אבל אם מי שמצלם, לא מבין בשיווק, אין לו ראייה שיווקית או לא יודע עד הסוף מה המשמעות של תמונה ברשת – הצילום עצמו לא יתאים. הפריים יהיה חתוך לא נכון, המסר לא יתפס בעדשה, משהו לא יראה לך מדויק, ולא תמיד תדעי מה בכלל. ולכן אני תמיד מקפידה לעבוד עם אנשים שבאים מהתחום, שיש להם ניסיון עם בעלי עסקים ועם מה שתמונה שיווקית נכונה יכולה לעשות.

בנוסף, היום, אני יכולה להגיד לך שתמונה אחת חד פעמית, לא מספיקה. זה טוב שתהיה לך תמונה ייצוגית, אבל מה עם תמונות לפרסומים, לחומר מודפס, לרול אפ, למודעות בפייסבוק, לפוסטים מעניינים, לבלוג – לא חסרים שימושים. ואת רוצה להיות מגוונת ועדכנית כמה שניתן. ולכן, מאגר תמונות בו תשתמשי בהדרגה, יוכל לתת לך מענה לכמה זמן ולהשאיר אותך ״זכירה״ בראש של הלקוחות.

img_5583-1

את התמונות בפוסט הזה צילמה עדי כהן, מ״סטודיו עדיגיטל״. שמתמחה בצילומי תדמית לבעלי עסקים, עם איפיון מלא והבנה של הצרכים השיוקיים. אם תיכנסי ללינק הזה אפילו תוכלי לראות שאני מככבת באחד הסרטונים שלה על הסטודיו וקצת מאחורי הקלעים של הצילומים האלה. אז שווה לך להציץ (:

אני נהנית כל פעם מהעין הייחודית שלה, והיכולת שלה להוציא תמונות שבולטות בנוף. אין מצב להתעלם כשהלקוחה הפוטנציאלית שלי פוגשת את האימג׳ים האלה ברשת. וזו בדיוק הכוונה. כל אחת עם הלקוחות שלה.

אז רגע לפני הצילומים הבאים, תעצרי רגע לחשוב איזה מסרים, תחושות וגם שימושים יהיו לתמונות האלה. ומקווה שתמצאי את הצוות המדויק שיעזור לך להוציא את המטרות האלה לפועל. לפרטים נוספים מצוות סטודיו עדיגיטל, כנסי לקישור.

אני כאן לכל שאלה. ושתהיה לנו שנה ממוקדת ונפלאה!!!

עדי