נתקלתי לאחרונה, בזכות חברתי המהממת שירי, בהרצאה של בחור בשם רורי ויידן. מאוד אהבתי את הגישה שלו, ובעיקר את הצורה בה הוא סידר את הדברים בהתאם לעידן של היום.

עידן שבו יש לנו יותר רצונות, יותר שאיפות, יותר משימות – ובעיקר בלאגן וקושי להתמודד עם כל מה שיש לחיים להציע לנו. פשוט יש כל כך הרבה הזדמנויות, הרבה יותר מבעבר, ולכן השפה הזו של ״ניהול זמן״ כבר לא רלוונטית.

״ניהול זמן״ נולד במפעלים תעשייתיים. על קו הייצור. ממקום של התייעלות, הספק ותוצרים ששווים כסף על המדף. בשנות השבעים והשמונים, כשהתפתחו מישורים שירותיים יותר, מעבר למפעל, נכנס רובד נוסף של סדרי עדיפויות.

אני עדיין חושבת שסדרי עדיפויות זה דבר חשוב ואני בעצמי עדיין עושה זאת.
אך חשוב לזכור שסדרי עדיפיות אומר סה״כ לסדר את המשימות לפי סדר חשיבות על אותו ״בנק של זמן״. ברוב המקרים – מה שתחתית הרשימה בכלל לא מגיע לידי ביצוע – מכירה את זה?

מה עושים? 

הכנתי לך סרטון מיוחד שמסביר בדיוק מה את צריכה לעשות כדי לנהל את עצמך ואת המשימות שלך באותן 24 שעות שיש לכולנו, בצורה הטובה ביותר:

 

אני מסכמת לך כאן את השאלות החשובות לשאול את עצמך כדי שיהיה לך קל לחזור לזה:

1. האם אני יכולה לעשות חשיבה מחדש ולמחוק בכלל את המשימה הזו מהרשימה שלי?

2. האם המשימה הזו יכולה להיכנס לאוטומציה באיזושהי דרך?

3. האם אני יכולה להאציל סמכויות ולהעביר את המשימה למישהו אחר?

4. האם אני עושה את זה עכשיו או אח״כ? ואם אח״כ – כלומר סוג של דחיינות במודע, בפעם הבאה שהמשימה הזו תחזור לשולחני, אני אעביר אותה שוב את השאלות האלה כדי לראות מה יעלה בגורלה הפעם.

מה שחשוב לנו באמת בחיים מתבצע, תאמינו לי.
מה שלא חשוב, משמעותי לטווח הארוך או נמצא בסט הערכים המוביל שלנו בחיים – לא יתבצע גם עוד מיליון שנה.

תשאלי את עצמך את השאלות הנכונות ואל תפחדי להתמקד במה שחשוב לך באמת בחיים.
זה ניצול הזמן הכי טוב שיש.

רוצה עוד כלים להיות אפקטיבית לנצל את הזמן העומד לרשותך הכי טוב שאפשר?
הצטרפי אלי מחר להדרכה מיוחדת על
״10 הטעיות הנפוצות בדרך להיות אפקטיבית ואיך להימנע מהן״ – כאן בקישור.

אז מה את חושבת עכשיו על ניהול זמן?
אשמח לשמוע ממך בתגובות למטה (: עדי